Fristen for at slutafregne for de første modtagne hjælpepakker nærmer sig med hastige skridt. Vi hjælper gerne, men kan ikke gøre det for Jer. Det kræver nemlig Jeres login til virk.dk..
Hjælpepakker
Som meddelt i vores forrige nyhedsbrev, mangler rigtig mange virksomheder forsat at slutafregne for de første hjælpepakker. Fristen for slutafregningen er den 30. september 2021.
Vi kan ikke som revisorer se om du eventuelt selv har foretaget slutafregningen. Vi kan desværre heller ikke gøre det for vores kunder. Det kræver nemlig virksomhedens egen login at foretage slutafregningen.
Visse af vores kunder har f.eks. selv søgt hjælpepakke for tabt omsætning. Vi kan derfor være helt uvidende om, at der er modtaget hjælpepakker. Derfor er det virksomhedernes eget ansvar at foretage slutafregning. Der skal foretages slutafregning for både hjælpepakker givet for tabt omsætning, faste omkostninger og lønkompensation. Som meddelt i tidligere nyhedsbrev, kan der fra Erhvervsstyrelsens side være stillet krav om revisorerklæring på slutafregning, men vi oplever, at det er i meget få tilfælde. Hvis der skal revisorerklæring med, skal vi have meget hurtigt besked.
Men vi hjælper naturligvis gerne. Da vi er meget tæt på deadline, er det vigtigt at vi får besked om at vi eventuelt skal hjælpe Jer snarest muligt.
Vi beder derfor om at du straks kontakter os, hvis du ønsker vores hjælpe til slutafregningen.
Så følger vi op på det.